در گفت وگو با مهندس وب اعلام شد

دوربین های نظارتی برای رصد محیط های صنعتی به هوش مصنوعی مسلح می شوند

دوربین های نظارتی برای رصد محیط های صنعتی به هوش مصنوعی مسلح می شوند

به گزارش مهندس وب، مهندسان یکی از شرکتهای فناور، نرم افزار مدیریت هوشمند دوربین های نظارتی با استفاده از هوش مصنوعی را به محیط های کسب و کار معرفی کرده اند که تمام رخدادها شامل تردد افراد و یا اتفاقات محیط کار را رصد می کند و هشدارهای لازم را عرضه می دهد.


به گزارش مهندس وب به نقل از ایسنا، یکی از شرکتهای فناور با قراردادن ماژول های پردازشی کنار دوربین های سیستم های نظارتی، امکان شناسایی هوشمند در لحظه و سریع آن چه در این تصاویر رخ می دهد را فراهم نموده است. به این ترتیب، دوربین های نظارتی دیگر تنها برای ذخیره سازی اطلاعات به کار برده نمی شوند، بلکه بگونه ای هوشمند می شوند که گویا یک فرد ناظر، با قابلیت های پیشرفته برای نظارت، دائماً پشت این دوربین ها قرار دارد و همه چیز را رصد می کند. در این حالت، هرگونه رخدادی که ایمنی و امنیت را در معرض خطر قرار می دهد، فورا شناسایی می شود.
سروش حسن آبادی، مدیر کسب و کار این شرکت فناور در گفتگو با ایسنا، گفت: این شرکت در حوزه طراحی نرم افزار مدیریت هوشمند دوربین های نظارتی با استفاده از هوش مصنوعی فعال است و محصولی که در این شرکت توسعه یافت، قابلیت پایش دوربین ها و کنترل فرایندها و اتفاقاتی که در محیط می افتد را با استفاده از هوش مصنوعی دارد.
وی ادامه داد: این نرم افزار به کسب و کارها کمک می نماید تا امنیت محیط را ارتقاء دهند و باعث ارتقای کیفیت مدیریت و نظارت خواهد شد.
حسن آبادی کاهش هزینه ها، احتمال وقوع حوادث و بهتر شدن و ارتقای دقت فرآیندهای سیستم ها را از دیگر مزیت های این نرم افزار ذکر کرد و خاطرنشان کرد: هوشمندسازی دوربین ها باعث می شود اتفاقاتی که در محیط های صنعتی مانند کارخانجات که مساحت زیاد دارند، رخ می دهد، این رخدادها به شکل زنده مورد ارزیابی و پایش قرار گیرند. بعنوان مثال اگر مقرر است در محیطی فردی وارد نشود، نظارت های لازم از نظر کنترل رفت وآمدها صورت می گیرد.
وی نمونه اتفاقات در محیط های کسب و کار را در معدن طبس نام برد و خاطرنشان کرد: وقتی که از سیستم های هوشمند نظارتی برای کنترل محیط استفاده می شود، امکان پیشبینی وضعیت وجود دارد و با انتشار اخطار از بروز حوادث جلوگیری می کند. این امکان تنها از طریق بهره گیری از هوش مصنوعی ممکن خواهد شد.
حسن آبادی با اشاره به اینکه کاربرد این نرم افزار تنها برای کنترل تردد افراد در محیط نیست، تصریح کرد: پایش محیط از راه این سیستم هم از اهداف اصلی این طرح به حساب می آید و به عبارت دیگر این سیستم، نرم افزار کنترل و مدیریت فرآیندها تلقی می شود.
مدیر کسب و کار این شرکت ضمن اشاره به حوزه های کاربردی این محصول، اظهار نمود: این سیستم در صنایع مختلف نیروگاهی، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و مراکزی چون فرودگاه ها و ترمینال های مسافربری که تردد زیاد است، کاربرد دارد.
وی در پاسخ به این سوال که بهره گیری از هوش مصنوعی در شرایط وجود برخی اختلالات در دسترسی به اینترنت با چه چالش هایی همراه می باشد، توضیح داد: هم اکنون استفاده از این تکنولوژی بر بستر شبکه داخلی شرکت ها است و برای پردازش در ارتباط با هوش مصنوعی باید از سخت افزارها و جی پی یو استفاده گردد.
حسن آبادی تصریح کرد: این محصول در نیروگاه ها، دانشگاه ها و بعضی از محیط های صنعتی کاربردی شده است و در حوزه کاربردی شدن این نرم افزار در معادن اقداماتی در جهت ایجاد پایلوت آن دستور کار شرکت قرار دارد.


1403/07/16
12:25:28
0.0 / 5
96
تگهای خبر: اینترنت , تكنولوژی , سیستم , طراح
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
مهندس وب
مهندس وب web engineers