یك مقام مسئول خبر داد؛

اتصال ۹۷درصد دستگاهها به پنجره واحد خدمات الکترونیک

اتصال ۹۷درصد دستگاهها به پنجره واحد خدمات الکترونیک

به گزارش مهندس وب، رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک اظهار داشت: از 172 دستگاه مشمول اتصال به پنجره واحد الکترونیک نزدیک به 97 درصد شان متصل شده اند.


به گزارش مهندس وب به نقل از مهر، مراسم افتتاحیه رویداد و فن بازار تخصصی عرضه و تقاضای فناوری با عنوان «پلیس هوشمند» امروز با حضور سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، علی اسدی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، امید رضایی فر سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، رضا باقری اصل رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و دبیر شورای اجرائی فناوری اطلاعات و سردار دولتخواه معاون فناوری اطلاعات فراجا در محل صندوق نوآوری شکوفایی اجرا شد. رضا باقری اصل رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک در سخنانی اظهار داشت: اگر می خواهیم اصل دانش و اطلاعات حکمرانی خودرا برای ارائه خدمات هوشمند به مردم ارتقا دهیم، ناگزیر هستیم ابزارهای جمع آوری و تحلیل اطلاعات و هر چیزی را که موجب خلق یک داده می شود، به خدمت گیریم. دبیر شورای اجرائی فناوری اطلاعات با اشاره به این که مهم ترین اتفاق در بحث داده و اطلاعات تا یک دهه پیشرو، بحث هوش مصنوعی است، اضافه کرد: بتازگی شاهد چت کردن دو ربات با یکدیگر بودیم، یعنی ماشین با ماشین و درباب این که چطور این اتفاق افتاده و به این توانمندی رسیده باید اظهار داشت که این پروسه ناشی از نقش داده و اطلاعات است و هوش مصنوعی ما را مجبور می کند یک تغییر و ارتقا در حکمرانی داده و اطلاعات در کشور داشته باشیم. وی با اشاره به این که در پارادایم جدید دسترسی اطلاعات و خدمات بواسطه تحولات در هوش مصنوعی و فناوری با گذشته تفاوت پیدا کرده است، اظهار داشت: بواسطه اتفاقاتی که در عرصه هوش مصنوعی رقم خورده دیگر نمی توان فقط به الکترونیکی کردن امور اکتفا کرد. باقری اصل ضمن اعلام اینکه حجم داده و تعاملات داده ای در کشور هم اکنون نسبت به سال ۹۲ یعنی ۱۰ سال قبل ۱۰ برابر شده است، اظهار داشت: تعاملات داده در عرصه داخلی در سال ۹۲ به میزان ۶۲۴ گیگابیت در ثانیه و در عرصه خارجی ۷۲ گیگابیت در ثانیه بود، اما امروز حجم تعاملات داده به ۶.۵ ترابیت در ثانیه رسیده که این آمار نشان میدهد اتفاق بزرگی رخ داده است. دبیر شورای اجرائی فناوری اطلاعات افزود: شاید در گذشته آرزوی ما این بود که رابطه مردم با دولت بوسیله یک پنجره واحد صورت بگیرد که خوشبختانه این مساله هم اکنون تحقق یافته و پلیس ظرف ۱۲ ماه اول دسترسی و خدمات پلیس را بوسیله پنجره خدمات هوشمند فعال کرد. وی با تأکید بر این که نیازمند این هستیم که حکمرانی داده را در کشور ارتقا دهیم اظهار داشت: برخی دستگاهها به عنوان نقاط قرمز نقشه حکمرانی داده در کشور می باشند که هنوز در خدمات رسانی هوشمند با مشکلاتی رو به رو هستند. بطور مثال در عرصه ثبت معاملات منقول و غیرمنقول و نحوه تراکنش ها یک خلافی وجود دارد که البته دوستان ما در ثبت احوال اقداماتی را در دستور کار دارند. همین طور در عرصه الکترونیکی شدن مدارک تحصیلی و اطلاعات مربوط به ساخت و سازها نیز مشکلاتی وجود دارد. باقری اصل با اشاره به این که از ۱۷۲ دستگاه مشمول اتصال به پنجره واحد الکترونیک نزدیک به ۹۷ درصد شان متصل شده اند، اشاره کرد: سه هزار خدمت الکترونیکی در پنجره واحد ارائه شده و برمبنای برنامه امسال کل دستگاهها باید به پنجره واحد الکترونیک متصل شوند و ۲۰ درصد خدمات باید به سمت هوشمند سازی جلو برود.

1402/03/02
14:03:02
0.0 / 5
419
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , دولت الكترونیك , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
مهندس وب
مهندس وب web engineers