مخالفت گوگل با جداسازی کسب و کار تبلیغاتی اش در اروپا
مهندس وب: گوگل دیروز دستور احتمالی رگولاتور آنتی تراست اتحادیه اروپا برای فروش کسب وکار تبلیغات آنلاین اش را نقد و اعلام نمود چنین دستوری نامتناسب است و به صلاح شرکای تبلیغاتی اش نیست.
به گزارش مهندس وب به نقل از رویترز، اظهارات اولیور بتل مدیر گوگل و دن تایلر نایب رئیس تبلیغات جهانی شرکت در حقیقت بعد از پاسخ به اتهاماتی بیان شد که اتحادیه اروپا در ماه ژوئن ۲۰۲۳ میلادی به این شرکت آمریکایی وارد کرد. بتل در این زمینه به خبرنگاران اظهار داشت: ٖ ما مخالف واگذاری هستیم. ما تصور نمی نماییم که این نتیجه مناسبی برای پرونده باشد. ما معتقدیم این بخش فوق العاده کارآمدی از تجارت مان است. همین طور این نوع راهکار در وضعیت موجود نامتناسب است. ما در پاسخ به بیانیه اعتراضات آنها به کمیسیون اتحادیه اروپا همین موضوع را توضیح داده ایم. کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام نمود گوگل از سال ۲۰۱۴ میلادی از سلطه خود در صنعت فناوری تبلیغات آنلاین سواستفاده کرده است. بگفته کمیسیون اتحادیه اروپا گوگل با تضمین آنکه ابزارهای واسطه گری اش در سمت خرید و فروش در مزایده ها سیستم AdX را ترجیح می دهند، از قدرت خود در بازار سواستفاده کرده است. تایلور اعلام نمود: فعالیت در این صنعت به عنوان آگهی دهنده و ناشر آگهی یک روند معمول است و در این زمینه نیز چند رقیب وجود دارد. شرکت های مختلفی وجود دارد که درزمینه کسب وکار تبلیغاتی با ما رقابت می کنند ؛ آمازون، مایکروسافت، کریتئو، کامکست و دیگران. وی در ادامه اضافه کرد: آنها پلت فرم های تبلیغاتی و ابزارهایی مشابه ما در عرصه آگهی دهندگان و ناشران را ارائه می کنند. حالا این روند در صنعت متداول می باشد برای اینکه به سود هر دو طرف است. فناوری های یکپارچه فراهم کردن ارتباطات با کیفیتی را تسهیل می کنند که آگهی دهنده و پیج ناشر متناسب را به یکدیگر پیوند می دهد. در کارزار جدید گوگل با قانونگذاران، خطرات برای این شرکت بیشتر است برای اینکه قسمتی از تجارت تبلیغاتی این شرکت را شامل می شود که ۷۹ درصد از کل درآمد سال قبل آن را ایجاد کرده است. در سال ۲۰۲۲ میلادی درآمد تبلیغاتی گوگل از بخش خدمات جستجو، جی میل، گوگل پلی، گوگل مپس، آگهی های یوتیوب و غیره به ۲۲۴.۵ میلیارد دلار رسید.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب