براساس اعلام رگولاتوری؛
خطوط تلفن مشترکان در صورت عدم پرداخت بدهی قطع می شود
مدیرکل محافظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری اظهار داشت: در صورتی که مشترکان تلفن، صورتحساب یا هزینه های دوره ای خط خویش را در سر رسید و یا مهلت تعیین شده پرداخت نکنند، خط آنها تخلیه می شود.
به گزارش مهندس وب به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، پیمان قره داغی ضمن اشاره به این که خطوط تلفن ثابت و سیار صرف نظر از استفاده یا عدم استفاده مشترکین، مشمول هزینه های دوره ای ماهانه مانند حق اشتراک و... می شود، اضافه کرد: در صورت عدم پرداخت صورتحساب از جانب مشترک، اپراتور می تواند بعد از اجرای فرآیند پیشبینی شده در مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای تخلیه خطوط مشترکان بدهکار اقدام نماید.
وی در تشریح مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اظهار داشت: برپایه این مصوبه، اپراتورهای تلفن ثابت و همراه می توانند در بازه های زمانی حداقل یکماهه صورتحساب مشترکان را با تعیین مهلت پرداخت صادر کنند و بعد از آخر مهلت پرداخت تعیین شده، ابتدا خط مشترک بدهکار را به مدت حداقل دو هفته یکطرفه کند و اگر مشترک بعد از اطلاع رسانی مجدد اپراتور و ارسال اخطار کتبی و مهلت یکساله، بدهی خویش را پرداخت نکند، اپراتور می تواند خط تلفن مشترک را به طور کامل تخلیه و جمع آوری کرده و امتیاز آنرا از مشترک سلب کند.
قره داغی ضمن اشاره به این که امکان دارد بعضی از مشترکان قبض دریافت نکنند، خاطرنشان کرد: مشترکانی که به هر علتی صورتحساب تلفن خویش را دریافت نکردند باید با رفتن به پورتال اینترنتی و یا یکی از درگاه های پرداخت آن در مهلت تعیین شده اقدام نمایند.
مدیر کل محافظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری اضافه کرد: مشترکینی که خط تلفن آنها کارکرد بالایی دارد می توانند برپایه مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به صورت اختیاری وجهی را با عنوان تضمین پرداخت به اپراتور پرداخت کنند تا به علت کارکرد بالاتر از سقف تعیین شده، خطوط آنها مشمول قطع یا یکطرفه شدن نشود.
قره داغی خاطرنشان کرد: مشترکان به منظور تسریع در پرداخت صورتحساب، بروز رسانی و پیگیری مغایرت احتمالی پرداخت ها، می توانند صورتحساب خطوط خویش را به صورت مستقیم از درگاههای اپراتور مربوط پرداخت کنند.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب