اوپن ای آی از موتور جستجوی خود رونمایی کرد

اوپن ای آی از موتور جستجوی خود رونمایی کرد

به گزارش مهندس وب، شرکت اوپن ای آی(OpenAI) که خالق ربات گفتگوگر چت جی تی(ChatGPT) است از یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام سرچ جی پی تی(SearchGPT) رونمایی نمود.


به گزارش مهندس وب به نقل از ایسنا، شرکت اوپن ای آی(OpenAI) از یک نمونه اولیه موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به نام SearchGPT رونمایی نمود.
به نقل از انگجت، این سرویس یک نمونه اولیه موقت است که هم اکنون به 10 هزار آزمایش کننده محدود شده است.
این حرکت نشان دهنده ورود این شرکت به بازار رقابتی موتورهای جستجو است که برای چندین دهه است که تحت سلطه شرکت گوگل است.
اوپن ای آی در وبسایت خود SearchGPT را بعنوان نمونه اولیه موقت خصوصیت های جستجوی هوش مصنوعی جدید که پاسخ های سریع و بموقع با منابع روشن و مرتبط را به کاربر می دهد، توصیف کرده است.
این شرکت می خواهد این محصول را با 10 هزار کاربر اولیه آزمایش کند و بعد از جمع آوری بازخوردها، آنرا در ChatGPT قرار دهد.
راه اندازی SearchGPT در بحبوحه رقابت رو به رشد در جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی صورت می گیرد. شرکت گوگل که صاحب موتور جستجوی غالب جهان است اخیراً آغاز به ادغام قابلیت های هوش مصنوعی در پلت فرم خود کرده است. استارت آپ های دیگری مانند Perplexity با پشتیبانی جف بزوس هم همین هدف را دنبال می کنند و خویش را بعنوان «موتورهای پاسخگو» که از هوش مصنوعی برای خلاصه سازی محتوای موجود در اینترنت استفاده می نمایند، به بازار عرضه نموده اند.
ظهور موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی بحث برانگیز بوده است. ماه گذشته شرکت Perplexity به علت خلاصه کردن داستان های پایگاه های فوربس(Forbes) و وایرد(Wired) بدون ذکر منبع با انتقاد مواجه گردید. بنابراین پایگاه وایرد نامه ای به Perplexity ارسال کرد و این شرکت را به سرقت ادبی متهم کرد.
شاید به علت این تنش هاست که به نظر می آید اوپن ای آی رویکرد مشارکتی تری را با SearchGPT در پیش گرفته است، چون که این شرکت تاکید می کند که این نمونه اولیه با مشارکت خبرگزاری های مختلف ساخته شده است.
در وبسایت این شرکت آمده است: SearchGPT جهت کمک به کاربران در ارتباط با ناشران با استناد و پیوند دادن برجسته به آنها در جستجوها طراحی شده است. پاسخ ها دارای اسناد و پیوندهایی با نام مشخص هستند تا کاربران بدانند اطلاعات از کجا می آیند و می توانند به سرعت با نتایج حتی بیشتر در نوار کناری با پیوندهای منبع ارتباط برقرار کنند.
اوپن ای آی همینطور اشاره نمود که ناشران بر نحوه عرضه محتوای خود در SearchGPT کنترل خواهند داشت و می توانند از استفاده از محتوای خود برای آموزش مدلهای اوپن ای آی در حالیکه همچنان در نتایج جستجو ظاهر می شوند، انصراف دهند.
رابط SearchGPT دارای یک جعبه متن برجسته است که از کاربران می پرسد: «به دنبال چه چیزی هستید؟» و برخلاف موتورهای جستجوی سنتی مانند گوگل که لیستی از پیوندها را عرضه می کنند، SearchGPT نتایج را با توضیحات و تصاویر کوتاه دسته بندی می کند.
بعنوان مثال، هنگام جستجوی اطلاعات در مورد جشنواره های موسیقی، این موتور جستجو توضیحات مختصری از رویدادها را همراه با پیوندهایی برای جزئیات بیشتر عرضه می دهد. با این وجود بعضی از کاربران اشاره کرده اند که این موتور جستجو هم اکنون اطلاعات نادقیقی را در نتایج خود عرضه می دهد.




منبع:

1403/05/05
15:10:17
0.0 / 5
265
تگهای خبر: آموزش , استارت آپ , اینترنت , طراح
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
مهندس وب
مهندس وب web engineers