مدیركل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح كرد؛
هوشمندسازی 23 درصد خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران
به گزارش مهندس وب، مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: 23 درصد خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران در امتداد اجرای قوانین ابلاغی، هوشمندسازی شده است.
به گزارش مهندس وب به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، بیتا کیامهر، مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه میز خدمت سازمان فناوری اطلاعات ایران بصورت ۲۴*۷ به ارائه خدمات می پردازد، گفت: میز خدمت سازمان فناوری اطلاعات ایران، دارای ۲۰ خدمت و زیر خدمت است که کلیه آنها بصورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به متقاضیان ارائه می شود. این خدمات بطور کلی شامل حوزه های دولت الکترونیک، کسب وکار دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات و امنیت سایبری است که از دو طریق درگاه رسمی سازمان فناوری اطلاعات ایران به آدرس www.ito.gov.ir و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (my.gov.ir) در دسترس متقاضیان قرار دارند. علاوه بر این، دسترسی به خدماتی که منجر به صدور مجوز می شوند نیز بوسیله درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir امکان پذیر است.
وی درباب هوشمندسازی خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: در مجموع ۲۳ درصد خدمات دارای شناسه خدمت این سازمان بصورت هوشمند ارائه می شوند. البته سایر خدمات نیز با بوجودآوردن دسترسی سهل و یکسان در اختیار کلیه ذی نفعان قرار گرفته است و از زمان ثبت درخواست در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار می گیرند و ارائه می شوند. به عنوان نمونه، خدمات صدور گواهی تاییدیه حوزه مالکیت نرم افزار و صدور گواهی سلامت و احراز اصالت نرم افزار همچون خدماتی هستند که در مدت زمان کمتر از سی روز صادر می شوند.
کیامهر، هم چنین میز خدمت سازمان فناوری اطلاعات ایران را یکی از پرخدمت ترین میزها در بین دستگاه های تابعه وزارت ارتباطات دانست که تعداد درخواست های ثبت شده در آن در مقایسه با سال قبل حدود ۲ و نیم برابر شده است. گفتنی است، توسعه و پشتیبانی سامانه های ملی ارائه خدمات هوشمند، راهبری تبادل اطلاعات و استعلامات بین دستگاه های اجرائی و کسب وکارها، صدور گواهی نامه های افتا، ارائه خدمات کسب و کارهای نوپای فاوا، راهبری اعمال تعرفه ترجیحی برای دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی کشور، صدور گواهینامه رتبه بندی ارائه دهندگان خدمات مراکز داده و نیز رسیدگی و پاسخگویی به لطمه پذیری ها و حوادث در فضای تولید و تبادل اطلاعات همچون خدمات میز سازمان فناوری اطلاعات ایران را می سازند.
منبع: مهندس وب
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب