در پی احضار مدیر عامل؛

تپسی گزینه عجله دارم را حذف کرد

تپسی گزینه عجله دارم را حذف کرد

مهندس وب: تپسی در پی احضار مدیر عامل این شرکت توسط سازمان تعزیرات حکومتی و دستور این سازمان از امروز گزینه عجله دارم را از دسترس کاربران خارج کرده است.



به گزارش مهندس وب به نقل از مهر، شرکت تپسی در اطلاعیه ای اعلام نمود: با توجه به این که تپسی همیشه بدنبال ارائه راهکارهای متنوع برای گروههای مختلف کاربران بوده است، ذکر توضیحاتی در این خصوص را برای شفاف شدن ذهن کاربران ضروری می داند:
گزینه «عجله دارم» با هدف ارائه خدمت به کاربرانی که اولویت آنها نه هزینه سفر، بلکه قبول سفر است به خدمات تپسی افزوده شد. این گزینه برای افرادی است که مایلند با افزایش قیمت، شانس قبول سفر از سمت سفیران را افزایش داده و زمان انتظار کمتری را صرف قبول درخواست خود کنند. قبل از اضافه شدن گزینه «عجله دارم»، بارها کاربران در رسانه های اجتماعی اضافه کردن امکانی برای پیشنهاد قیمت بالاتر به سفیر را به تپسی پیشنهاد داده بودند.
تپسی با هدف ارائه خدمات متنوع، در کنار گزینه «عجله دارم»، گزینه «عجله ندارم» را نیز برای کاربرانی که مایلند در ازای زمان انتظار بیشتر، قیمت کمتری پرداخت کنند به خدمات خود افزوده است. این گزینه در فاصله کوتاه از رونمایی با استقبال خوبی روبه رو شده است.
گزینه های مختلف سفر در تپسی همچون «عجله دارم» با طراحی یکسان به سفیران تپسی نمایش داده می شوند. بدین سبب سفیران هنگام قبول درخواست ها، از انتخاب گزینه «عجله دارم» توسط کاربر اطلاعی ندارند. تپسی دراین زمینه همه تلاش خودرا به کار گرفته تا مانع سو استفاده های احتمالی از این گزینه شود.
تنها ۱۰% از کل سفرهای تپسی مربوط به گزینه «عجله دارم» است. سفرهای «عادی» ۷۰% و سفرهای «عجله ندارم» ۲۰% از سفرهای ناوگان تپسی را می سازند. فاصله معنادار گزینه عادی نسبت به سایر خدمات و نیز استقبال از گزینه «عجله ندارم»، گواه نگاه تپسی به ارائه خدمات متنوع با در نظر گرفتن نیازهای مختلف کاربران است.
تصور اشتباهی وجود دارد که افزایش قیمت سفرها سبب افزایش درآمد تاکسی های آنلاین شده و گزینه ای مانند «عجله دارم» با هدف افزایش درآمد به برنامه اضافه شده است. توجه به این نکته لازم است که آن چه سبب افزایش درآمد تاکسی های آنلاین است، افزایش تعداد سفرهاست نه افزایش قیمت. چونکه افزایش قیمت جذابیت سفر را برای کاربر مسافر کاهش داده و موجب کم شدن تعداد سفرها می شود. هدف تاکسی های آنلاین، ارائه قیمت تعادلی به گونه ای است که برای هر دو کاربر مسافر و راننده به صرفه بوده و سبب انجام سفر شود.
تپسی هم زمان با غیرفعال شدن گزینه «عجله دارم»، به پیگیری های خود جهت تبیین منطق حاکم بر این سرویس به نهادهای تنظیم گر ادامه خواهد داد. امیدواریم نتیجه در پایان، دسترسی کاربران به بهترین خدمات در عرصه حمل و نقل داخل شهری باشد.


منبع:

1402/12/21
08:36:30
0.0 / 5
311
تگهای خبر: آنلاین , خدمات , طراح , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
مهندس وب
مهندس وب web engineers